Zamień ten tekst na URL Webhooka

Lekcja tekstowa
Lekcja audio
Zadanie
Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dzisiejsza praca domowa składa się z kilku mniejszych zadań.

Dla osób, które wykupiły pakiet z dodatkowymi plikami 3D i pomocami - napiszcie do mnie na e-mail info@renderhunters.com i wyślę pomocnicze pliki 3ds max do zadań.

Zadania: 

0. Odznacz w checkliście zadania, które ukończysz: Link do checklisy.

Zduplikuj checklistę do swojego konta poprzez Plik -> Utwórz Kopię
Dzięki temu będziesz móc edytować plik, czyli faktycznie odznaczyć wykonane zadania.

1. Na minimum dwóch identycznie wyglądających modelach, różniących się tylko siatką nałóż modyfikator Turbosmooth. Zwróć uwagę, w których miejsach geometria się zaokrągliła, a gdzie trzyma nadal prawie idealną oryginalnąformę i zastanów się dlaczego tak jest.

2. Stwórz dwie wersje tego samego boxa.

Stwórz pierwszego boxa i narzuć funkcję (nie modyfikator) Chamfer na krawędzie zewnętrzne z wartością np. 3 cm i 3 segmentami.

Zduplikuj tego boxa i zmień Chamfer na np. 7 cm i 7 segmentów.

(Podpowiedź: zanim narzuci się Chamfer, warto narzucić modyfikator Edt Poly, dzięki temu nie będzie trzeba dwa razy tworzyć bazowej geometrii. )

3. Stwórz cylinder z 72 segmentami na szerokość i 1 segmentem na wysokość. Zaznacz co trzeci polygon przy użyciu Dot Loop (jest to w lekcji z zaznaczaniem). Na zaznaczonych polygonach użyj Inset z dowolną wartością, a następnie Bevel. Na koniec narzuć modyfikator Turbosmooth i dodać brakujące podziały, tak by model trzymał nadal formę podobną do poniższego przykładu.

4. Zaznacz polygony na kształt krzyża.

Następnie odwróć zaznaczenie używając Ctrl + i

Zmień to zaznaczenie z polygonów na vertexy używając Shift + klik lewym przyciskiem myszy na ikonę vertexów. 

Na tych vertexach użyj funkcji chamfer z 0 ilością segmentów w ustawieniach chamfera, aby uzyskać kształt rombów.

Na zaznaczonych vertach po użyciu chamfer, dodaj modyfikator Edit Poly i na zaznaczonych wcześniej vertexach użyj funkcji Extrude z wartością ujemną jeśli chodzi o wysokość, oraz Extrusion Base wedle uznania, ale więcej niż 3 cm.

Na koniec narzuć na to modyfikator Turbosmooth i ustaw Iterations na 3.

No items found.
Praca domowa - topologia
keyboard_arrow_down
Zaawansowane Modelowanie w 3ds Max
99%
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.